Snart ett år sedan

Det var nu ett tag sedan jag skrev här. Mycket har hänt sen dess. Först och främst har jag väl kanske insett att jag inte har tid och ork att skriva blogg. Dessutom känns det ibland värdelöst när man inte har något speciellt att komma med. Jag menar, vem är egentligen intresserad av vad man har ätit till lunch eller hur duktig man var på gymmet idag?

Mer intressant är det att läsa ett inlägg som verkligen handlar om något, något viktigt eller något kul som man kanske kan ha nytta av. Som
brorsa som skriver fotoblogg. Det är alltid lika kul att titta på fina fotografier och samtidigt ha möjlighet att hjälpa någon att utvecklas. Det gör man väl knappast genom att visa sin lunch. Vilka är dessa människor som egentligen läser alla dessa dagboks-bloggar? Betyder inte tiden något för de? Är det verkligen värt att lägga tid på sånt som varken roar eller ger en mer kunskap? Det jag vet är att när jag började blogga så irrade man omkring från blogg till blogg och skrev ytliga kommentarer hos vem som helst, bara för att få fler besökare till sin egen blogg. Och jag är övertygad om att det är precis det som större delen av bloggvärlden handlar om. Men är det verkligen värt det? Vad har man att berätta för sina barnbarn när man är gammal och skrynklig om man bara har suttit framför datorn och kommenterat obetydliga bloggar hela livet?

Jag vill ut i världen och samla på mig mina historier. Därför är nog bloggvärlden inget för mig. Tjohopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback