Ett litet tips

Jag har alltid älskat tidningar. Främst modemagasin (jag är tjej trots allt), men nu på senare tid tycker jag även att Illustrerad Vetenskap och National Geographic är riktigt intressanta. Därför tänkte jag tipsa om Tidningskungen som har ett erbjudande, där man kan få en gratis prenumeration om man bloggar om dem!

Sen undrar jag en sak. Vem är det som bestämmer formatet på tidningar? Glamour är ju känt för att vara litet för att lätt kunna få plats i en handväska, men resten? Alla ligger ju runt A4-formatet, men hur kommer det sig att de är just den storleken? I somras kom polska Elle ut med ett special-nummer som var dubbelt så stort som ett vanligt nummer. Gissa om det är mitt favorit-exemplar?! Dock är den kanske lite otymplig att läsa. A4 är kanske en bra storlek. Det ryms mycket på en sida och den är behaglig att hålla i. Eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback