Vill ta studenten igen

Nu såhär i studenttider kan jag inte låta bli att längta tillbaka till min student för ett år sedan. Det var en av de absolut bästa dagarna i mitt liv som jag verkligen alltid kommer att minnas. Idag var Anna och jag på VRG Odenplans utspring där vi även mötte upp Carro. Det var kaos, sprutande champange och ren lycka för att sammanfatta sig kort. Skulle så gärna kunna gå om hela trean på gymnasiet bara för att få uppleva just den dagen igen. Eller nästan iallafall (fysikprov och sånt klarar jag mig nog utan). Flakåk blev det iallafall. I en lutande skrinda dragen av traktor. Störtkul. Och efteråt var man sådär härligt klibbig med sådär perfekt hårt hår.

Nåja, älskar allt studentfirande men imorgon är det andra puckar som gäller. Nationaldagen! Picknick, en seriös sådan med mat massa mat och godsaker, med tjejerna. Ska bli så trevligt. Sen får vi se vad resten av dagen har att bjuda på.

Spontan är ledordet. Jag älskar spontanitet. Folk borde vara mer spontana.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback