Veckan som gått

Midsommar på Axels land var skitkul! Midsommarlunch, kransflätning där jag försökte lära killarna hur man gör fina midsommarkransar (resulterade i deras fall i ett fågelbo och en indianfjäder), fyllebrännboll, bad, bastu you name it! De två följande dagarna var det bara degning hos Matte med en massa filmer, för mycket god mat och godis. Just the way I like it.

I veckan har jag hunnit med att se SATC-filmen som för övrigt var bra, men väldigt inte den serien om ni förstår vad jag menar, besökt min högstadieskola med Emma för första gången sedan jag gick ut där för fyra år sedan för att titta på målningar som vi målade på väggarna där i nian, shoppat en klänning och ett par skor som jag faktiskt tror åker tillbaka till butiken (inte roligt när man i butiken tittar vad det är för material och det på undersidan av skon står att det är skinn och det sedan hemma visar sig att allt är syntet, och ni som känner mig vet hur sko-kräsen jag är när det gäller sånt), spelat Wii med Matte, bakat en dundrans massa kardemummascones, träffat Hanna och hundra saker till. Imorgon bär det av till LM i Uppis och på lördag fyller Pauline 20, så då blir det fest. 

Och jag har äntligen bestämt mig för att åka på Arvikafestivalen. Ja, det tog ett tag men nu är jag med. Nu gäller det bara att fixa biljett och bussresa. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback