Sandra på jobbet

Har suttit vid datorn här på jobbet i nu drygt tre dagar. Har hunnit läsa ut en hel bok, ett antal tidningar och är nu inne på min andra bok. Så mycket har jag att göra. Tänk sen i juli och augusti när alla är på semester och det blir ännu lugnare. Inte kaffe, inte kaffe. Klarar mig utan det. Ska hålla mig vaken. Får kompensera med myyycket te istället. Fast då begövs det riktigt mycket för att få samma effekt som kaffe, om det ens går? Kanske inte så bra om man måste kissa hundra gånger när man ska sitta i växeln... Hmm... Skulle vara kul att typ ha med symaskinen hit så man kunde sy lite. Det skulle definitivt hålla mig vaken. Fast det kan man ju egentligen inte göra till en arbetsplats. Om man ändå kunde.

Konrad är tydligen på Hultsfred, kul att kära brorsan inte talar om det kvällen innan. Blev lite förvirrad när pappa frågade nåt om festivalen, visste inte alls att Konke farit iväg. Kommunikation, kommunikation. Ibland blir det brist på det. Och ibland kan det bli helt fel. Igår blev jag så pissförbannad på en människa som ringde till växeln.

Jag: EG Components.
Han: Har du Tony där?
Jag: Tony?

Tyst i några sekunder. Kändes som en evighet.

Han: Ja, visst har jag kommit till EG Components?
Jag: Ja.
Han: Kan jag få prata med Tony?
Jag: Vad heter han i efternamn?
Han: Ehh, asså, han har typ bara jobbat hos er i sex år, hehe (värsta hån-skrattet).
Jag: Ett ögonblick.

Jag letar febrilt efter någon Tony i mina telefonlistor. Visar sig att han jobbar på lagret i Norsborg vars växel var uppkopplad till mig. Hur skulle jag kunna veta?? Hatar as som han. Dryg. Tror han även ringde i tisdags och var lika dryg. Att en person kan göra en på så dåligt humör. Sen att vissa andra sockrar på där gör ju inte saken bättre. Det kokade i mig så fruktansvärt att jag tog värsta omständiga vägen hem. Åkte in till stan med tuben, gick till HM och åkte sen hem. Så himla skönt att bara sitta på ett tåg med musik i öronen. Ibland kan detvara den bästa medicinen.

På lördag är det 20-årsfest hos Axel som gäller. Temat är Helvetet. Vad ska man då klä ut sig till? Börjar bli lite bråttom...

Kommentarer
Postat av: Erik

Ahh! Ja! Vad ska man klä sig till??? Borde ju ordna kläder typ nu. Men har en liten hemlig tanke iaf:) ses i helvetet. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback