Mat, fotboll, utgång, shopping och midsommar

Folk på stan tycks inte kunna sluta prata om matchen igår. Jag tror att alla redan har förstått att Sverige förlorade med 2-0 mot Ryssland igår. Ändå hörde jag någon säga det senast i morse i tunnebanan. Inte roligt.

Matte och jag (dock mest jag) gjorde egen hemmagjord glass igår. Såå gott. Tar dock oändligt lång tid för den att stelna om man inte har en glassmaskin. Så i morse, ja först i morse, blev det pannkakor med glass. Himlans gott. Igår var det först en jättemysig grillning på Mattias innergård med hela hans gäng. Jättetrevligt trots att jag råkade låsa in hans hemmanycklar så att han var tvungen att klättra in genom fönstret. Tur att han aktade skjortan. Sedan efter matchen var det utgång på Baba där det bjöds på väldigt udda mixar som ändå faktiskt funkade. Tänk er Babyshambles i verserna som sedan går över till the Killers i refrängen. Ganska coolt.

Efter morgonens glasspannkakor blev det en liten rundtur på stan med Emma, som jag inte träffat på tusen år. Såå trevligt. På grund av midsommarplaner stressade jag hem för jag trodde att vi skulle åka redan ikväll, men när jag kommer hem får jag veta att vi isället åker imorn, kl 7.00. Från Östra station. Inte roligt. Vi, jag Matte och ett antal andra, ska ut och fira midsommar på Axels land. Very nice. Minus bussresan. Funtar på att göra en jordgubbstårta där. Det är ju liksom midsommartradition. Kan man köpa jordgubbar och grädde i landet ingenstans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback