Sammanfattning från Arvikafestivalen 2008

Äntligen hemkommen från Arvikafestivalen. Har varit grymt kul och är så glad att jag i sista sekund faktiskt bestämde mig för att följa med. Vädret var kalas hela festivlen förutom under lördagen då vädergudarna helt plötsligt bestämde sig för att jävlas med oss och braka ner världens regn över oss stackars campingbor. Tio centimeter regn och helt blöta tält på grund av oss slarviga som inte stängde igen tälten noga innan vi begav oss in till Arvika stad. Kan säga att det sannerligen blev en lång och kall natt. Tur att man hade en isbjörn bredvid som man kunde kura in sig hos. Tycker lite mer synd om Erik och Danne vars tält förvandlades till poolar. Dock riktigt sådär festivalcoola poolar. Annars har vädret varit kanon och alla har såklart beklagat sig över den stekheta värmen.

Skönt folk på campingen, skönt folk i vårt camp, oskönt folk från Göteborg i campet bredvid, sköna band, skön stämning, helt enkelt en störtskön festival!

Bäst var nog den coolaste av de alla - Robyn - som gav gärnet och en helgrym spelning! I topp låg även The Kooks, Interpol, Death Cab for Cutie och Kent.

Min första festival översteg helt klart mina förväntningar. Jag fick till och med shakea loss till Johnossi hos några norrmän! I samma camp lyckades jag också övertyga en liten söt tjej om att man kan bli arkitekt fastän man tycker lådformade kalla hus är fula och opersonliga. Känner mig stolt som förmodligen har värvat ännu en arkitekt!

Hemvägen blev nog den flummigaste någonsin. I två timmar i slutet av resan satt vi i sällskapet och lekte "byt ut ett ord i en filmtitel till bajs"-leken. Resultat? = Mannen som kunde bajsa med hästar, Black bajs down, Mannen med bajsmasken, Bajs by me osv. Bajskul tyckte vi längst bak i bussen plus fyra tjejer framför oss som i början diskret försökte skymma sina skratt men till slut satt och gapskrattade även de.

Avslutar min sammanfattning med att säga som Axel: Mycket bra pris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback