Vill sova i 100 år

... men dessvärre blev det Heath Ledger som fick min önskan uppfylld. Och mer än så. Oväntat, hade aldrig tänkt tanken om honom, va?!, chock! Och Emma i klassen som blev helt förtvivlad när hon fick veta att det var honom det gällde. Overkligt.

Förutom en massa förvirrande tankar om vart dagens samhälle är på väg har dagen mestadels bestått av en otroligt massa modellbyggande av Peckham Library i tekniken. Kan inte fatta att det tog mig, Stéph och Szilvia nästan åtta timmar att göra skelettet till tungan och klä halva den (förenklat typ ett minimini tennisracket). Men det blev iallafall snyggt.

Måste säga att det verkligen känns att man är tillbakaoch tränar igen . Lyckades samla på mig en träff mitt i nyllet igår (ok, kan förlåta det med tanke på att jag själv är generös med dessa, mina dock ofta med blod inblandat), en armbåge i foten (en riktigt sådär knotig en), ett stort blåmärke precis ovanför vänstra armbågen, ett feting stort blåmärke på vänster smalben, samt en herrans massa små blåmärken lite här och där. Men jag är inte bitter! Är det nån som förresten vet vad som är fel med en när blåmärken läker otroligt långsamt? Kan man få dem att försvinna snabbare? Någon?


Förresten! Ni missade väl inte Bridget Jones: the Edge of Reason igår på trean?!


Peckham Library. Det utstickande röda på taket är tungan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback