Fredag

Imorse kom mina Wayfarers! Skitsnygga, men aningen för breda för mitt lilla ansikte. Hmm... får hitta på nåt för bäras ska dem. På dagen kikade jag in på MQ:s rea och blev glatt överraskad! För en gångs skull en butik som rear ut snygga saker. Ok, kanske inte värsta pangpriserna, men det mesta på 50 %, vilket är helt ok. Kom hem med en påse. Passade även på att låna språkkursboxar på bibblan. Franska och Italienska. Japp, år 2008 blir språkets år! Måste verkligen ta mig i kragen och börja plugga franska nu. Har velat lära mig språket så himla länge nu, men det är ju självklart att man inte lär sig något om man bara sitter still på rumpan. Få se om jag lär mig några ord till sommaren då jag förmodligen ska åka och hälsa på Hanna i Paris.

Är det bara jag som har ångest över att plånboken blir allt tunnare och tunnare? Nu när jag äntligen har kommit igång med reashoppingen måste jag vara så himla försiktig för att pengarna ska räcka till London-resan i vår. Grymt frustrerande att allt ska vara så himla dyrt här i världen. Höj studiemedlen så slipper vi studenter gå runt bittra och frustrerade för att vi inte kan tillgodogöra oss våra materiella begär! (Fast skolgrejer kostar också sjukt mycket! Jag menar en linjal för 640 kr!!!)  

Nåväl, får leva vidare med min tunna plånbok och snörvliga näsa. Är sjuk igen. Har nog varit mer sjuk än frisk de senaste månaderna. Och portfolion är inte klar. Om studiemedlen var högre skulle jag kunna köpa mig en scanner, men nu är det enda valet att slösa 45 min för att pallra sig till skolan bara för att scanna in en massa ritningar och skisser. Och scannern är säkert upptagen som alltid, då jag säkert inte är ensam om att sakna en scanner för att studiemedlen inte räcker till för att köpa en egen. Jag orkar inte.

Kommentarer
Postat av: Erik

Ja! Höj studiemedlet!! Och ge alla studenter en etta i innerstan! Nu! Ska tipsa sossarna om något som enkelt skulle ge dem power i nästa val:) hoppas jul o nyår varit bra!
kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback