Tisdag

När väckarklockan med sitt "pipipipip pipipipip It´s six twentyfive" ringde klockan 6.25 var det bara att trycka av den, känna smärtan i halsen och somna om igen. Ingen kritik för min del på morgonen. Såg dock till att pallra mig till skolan lagom till min egen redovisning av en skolkamrats projekt. Ändå kändes det något bättre att vara sjuk i skolan än att ligga hemma och tycka synd om sig själv. Sjukdom är nog väldigt mycket psykologiskt, fastän det mesta självklart är fysiskt. Men har man en positiv inställning så blir det helt enkelt bättre. Svårare än så är det inte! (Eller det kan man ju iallafall hoppas). Nåväl, efter en lyckad tvådagarskritik var det vernissage som gällde, med vin och chips såklart. Vad annars på Arkitekturskolan?! Sedan drog ett gäng från skolan till ett indiskt ställe på Roslagsgatan för en bit mat. Otrevlig personal och lite mat (iallafall för min mage, och Mattias också) men med hyffsade priser och ett gott sällskapet blev det riktigt trevligt. Nu är det te med honung som gäller. Och så kanske den där biten ingefära som det sägs ska vara bra att suga på för att lindra halsont. Om vi nu har någon ingefära i kylen...

Dagens bästa var dock när Ulf drog Bellmanhistorien med svinstian och Linda frågade ifall den finns på riktigt.
Ulf: "Ja Linda, den finns på riktigt. Eller den fanns iallafall 1748."


Kommentarer
Postat av: Louise

svar: godmorgon & tack så hemskt mycket! Värmande ord trippar alltid rakt in i hjärtat! :) Haft en bra dag hittills? :)

Postat av: Anton Brolin

tack :P din var inte heller så pjåkig :)

2008-02-27 @ 16:48:32
URL: http://antonbrolin.blogg.se
Postat av: Louise

jaså? jo, dagen har gått så fort bara!;O Då får jag önska dig en underbar kväll! :D

2008-02-27 @ 19:20:08
URL: http://www.crashbooombang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback