Spargrisar och gitarrklinkande

Idag var nog den flummigaste skoldagen hittills. Lärarna hade organiserat en slags trekamp med en fjärde bonusdel. Först skulle vi rita en valfri begravningsanläggning på 30 min. Sen skulle vi byta med varandra och presentera förslagen enligt ens egen tolkning. Hur låter det t ex med en spargris som man går med döde farfar och slänger ner honom däri? Sen när spargrisen är full så åker grisens svans upp och munnen öppnas för att få ut de förmultnade kropparna och göra plats för nya som ska slängas i. Det var Tore som var arkitekten bakom detta helt unika förslag. Helt absurt roligt var det och självklart hade vi även en jury som även delade ut priser i form av barntvål, nudlar, cola, öl, choklad m.m. Jag och Johanna samlade även lite pluspoäng genom att baka semlor till klassen, vilket blev sjukt uppskattat! Så gott så! Man kan inte sluta undra hur vi kommer att bli som arkitekter när vi håller på så här hela dagarna... Bountakreativa iallafall!!

Måste få stoltsera lite med att jag under de senaste dagarna även har tagit fram gitarren och börjat klinka lite själv. Har börjat lite på Summerbreeze och även Lullaby av Creed. Så mysigt att spela, men det är så frustrerande att det tar sån tid att lära sig. Jag vill kunna ta fram gitarren och spela som om jag spelat hela livet. Varför kan inte världen fungera så? När man i framtiden kommer kunna designa sina egna barn borde det finnas alternativ med underbarns-egenskaper. Då slipper folk vara frustrerade och otåliga för att det tar sån tid att lära sig något nytt.




Lullaby - Creed
(Hittade ingen bättre filmfil, men det är ju sången som är det viktiga!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback