080808

Är det bara jag som förstår hur stor den här dagen är för oss stockholmare? Jag menar, detta datum - 080808, kommer aldrig komma tillbaka i kalendern igen. Någonsin. Eller ett sätt vore väl kanske om man startade om tideräkningen, men jag antar att Jesus och Gud inte skulle bli så glada då. För att inte tala om alla extrema kristna människor som av denna anledning skulle starta krig och föinta hela mänskligheten. Ett annat sätt vore väl kanske om Stockholm bytte riktnummer till 09, då skulle vi kunna fira 090909 nästa år. Fast nu kanske det riktnummret redan finns och då funkar det inte. I och för sig kan man ju vänta i tusen år till tills 3008-08-08. Fast såvida inte forskarna kommer på nåt sätt som gör att man blir odödlig så brister den idén också. Min definitionen är i varje fall att det idag är en historisk dag för Stockholm som definitivt måste firas. Inga ursäkter ursäktas. Först Johnossi och sedan Stureplan. Vad som händer innan, däremellan och efter finns ännu inte skrivet på papper...

Ses på Medis och Sture ikväll! Ni hittar mig längst fram och skrikandes på Johnossi eller på dansgolvet under svampen, dansandes tills benen går av!


Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Äre?!? Najs ju:D Hoppas du har rätt nu bara:P

Postat av: Erik

...och jag missar allt! :( jobbat hela dagen idag, samt imorn samt alla andra dagar... har väl bara att skylla på att jag inte är någon riktig 08a. Jag väntar 1000 år till nästa gång.

2008-08-08 @ 22:31:53
URL: http://ingvert.blogg.se/
Postat av: Erik

Men du jag kom på en sak. Räcker det inte att vänta hundra år? Jag har absolut planerat bli 121 år:)

2008-08-09 @ 23:36:58
URL: http://ingvert.blogg.se/
Postat av: Malin

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-12 @ 16:27:36
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback