Ska man verkligen andas när man stressar? Verkligen?!

Idag var det konstruktionskritik i skolan som gällde. Stressade fram nån halvdålig idé igår kväll bara för att ha något att visa idag. Ändå fick jag inte så mycket tips som jag hade hoppats på. Känner mig aningen lost i P4. Det är som en stor labyrint på 22 000 kvadratmeter där jag har gått vilse. Lilla jag. Sandra.

Läste en artikel i punkt.SE idag om hur man stressar lugnare eller nåt sånt. Hela artikeln gick ut på att presentera det geniala tipset att andas in långsamt och räkna till fem, och sen andas ut lika långsamt, även då genom att räkna till fem. Idiotisk. Av alla nyheter som finns så väljer de att tillägna en sida åt detta, något som de allra flesta redan vet. Att man ska andas djupt när man är stressad. Vad skriver man inte för att fylla ut X antal sidor i varje dagsnummer av tidningen?

Och så en sak till som jag kan passa på att klaga på nu när jag är på klaghumör. Alla j****** människor som går i vägen för en (framförallt på centralen) när man har bråttom till tåget!! Om jag vill "köra om" på vänster sida, ja då får människan framför för sig att han också ska flytta lite till vänster. Finns många såna idioter i stan. Hatar dem. Finns inget som är mer irriterande. Eller jo faktiskt. Ni vet när man går ut från tåget och håller upp dörren så att den bakom kan ta emot den. Man försöker vara lite vänlig, men så plötsligt kommer det (oftast nån fjortis bimbo) en person som inte bryr sig att ta emot dörren och man liksom automatiskt inte vågar släppa dörren för att personen inte ska få den på sig. Man gör det av godhet men får nonchalans tillbaka. Jag har äntligen slutat med det. Nu får dessa personer hårda dörrar i ansiktet av mig. Rätt åt dem. För det är de värda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback