Äntligen bloggning

Jag är verkligen inte bloggberoende, men när man väl har nåt att blogga om och inte kan logga in på bloggen pga blogg.se:s förflyttning på flera dagar blir jag smått frustrerad. Men nu kan jag pusta ut.

Vad jag tänkte säga är att vi - Konrad, Henrik, Anna och jag, äntligen har köpt biljetter till älskade underbara Johnossi. Ska bli så grymt kul! Kan knappt vänta! Som sagt Sveriges bästa band!! 10 maj kom till mama...

Och så in på lite annat...

Denna vecka har vi konstvecka i skola vilket innebär att vi träffar vår konstnär varje dag och genomför ett projekt. Det betyder att dagarna är slappa, fria och såå sköna! Idag var vi till exempel på Moderna muséet och tittade på Andy Warhol-utställningen. Rätt så ok, dock inte värt 60 kr. Det fanns många filmklipp däribland en utstående som visade när en konstnär ritade av Andy Warhol med pennan mellan skinkorna. Har aldrig sett något konstigare. Det finns allt märkliga personer på vår jord. Stötte även på några elever från VRG som tydligen hade resursdag idag. Trevligt trevligt. Och jag tror till och med att jag skymtade Marianne, haha!! Vår lärare stod dock och pratade då så jag fick aldrig chansen att hälsa på min gamla kära mattelärare... ("Och så trycker vi på måååådh!")
Efter muséet bar det av mot solen. Eller snarare mot en stor och god mjukglass med chokladströssel på, men sen till solen. Så skönt så. Det är verkligen nu jag måste börja använda mina nya solbrillor. Jag och några kompisar kom in på en diskussion om just solglasögon. Varför kan det vara så svårt att ha på sig såna. Ibland känns det som om man behöver mod till att sätta de på näsan, men väl på blir det ju så coolt. Jag kan ibland känna mig som en annan människa när man ser sig själv i spegeln när man har solglasögon. Det är konstigt. Men är det så det är så får det väl vara så. Brillorna ska sitta på näsan i vår. Inte ligga i ett skåp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback