En avsvimmad under första hjälpen-kurs

Idag hade vi en teoretisk första hjälpen-kurs i skolan som vi måste gå för att få ta körkort till snickeriet. Under de tre timmarna som föreläsningen pågick satt vi snällt på stolarna och blev pumpade med en massa prat om blod och sår. Som grädden på moset fick vi även se några bilder på olika typer av brännskador, frätskador och en liten pojkes hand som blivit söndermalen i en köttkvarn. Jag trodde aldrig att jag skulle klara av att höra allt snack om sår och blod, men det gjorde jag allt. Dessvärre var det en kille som satt precis bakom mig som svimmade redan innan vi kom till de hemska bilderna. Jag trodde han fick ett epilepsianfall med tanke på att han både skakade lite och ögonen vred sig sådär konstigt i ögonhålorna. Men tydligen svimmade han bara. Riktigt otäckt var det. Och aningen onödigt med allt blodsnack och stötande bilder. 

För övrigt gick modellkritiken bra idag. Det tråkiga är att jag precis blivit förkyld och missade krokin idag. Jag hoppas bara att jag känner mig någorlunda bra imorgon så att jag inte missar klassåterträffen. Det är förkylningstabletter och te som gäller ikväll!  

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, gu', vad härligt att det äntligen drar igång! :) Tisdagkvällarna är inbokade länge framöver nu, hihi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback