Livet är hårt

Nu känner jag att det börjar bli dags att börja planera sin tid. Arkitekturtekniken och arkitekturhistorian har börjat, vilket därmed leder till lite mer pluggande än vad vi hade den första månaden. Dessutom är det nu allt händer. Emma och jag har fortfarande inte varit och hälsat på vår gamla mellanstadielärare Pelle, fastän vi har planerat inför det i säkert 2-3 månader nu... På fredag kommer Konke hit och dessutom fyller jag år då (hjälp, redan 19?!), samtidigt som det är kaos på övervåningen av allt tapetserande och fixande. På fredagen kanske man även ska pallra sig till Sergels torg klockan 17.00 för att få folk att fatta att man inte ska slåss på gatorna. Helt sjukt att vissa människor ger sig på andra av dåliga orsaker. Förresten, det finns inga bra orsaker till att misshandla en annan människa till döds. Är inte talförmågan till för att lösa problem och konflikter? Sen måste jag även nämna alla böcker och saker vi ska köpa till skolan. Ett antal böcker varav någon kostar runt 700 kr, hundra olika verktyg som en arkitektstuderande behöver samt den där idiotiska portföljen som även måste matas med plastfickor för ca 48 kr/styck. Studiebidraget borde höjas för det är helt omöjligt för en normal student att klara sig på 2500 kr i månaden när man har tusen saker som man behöver och bokhandlarna tar djävulska överpriser för studentlitteratur. Och då ska man inte ens tala om de som inte bor hemma och dessutom måste ansvara för bland annat mat och hyra för ynka 7000 kr eller vad man nu får. Oj, hoppsan. Tanken med inlägget var inte att klaga över tillvaron, men lyckades bli så ändå. Aja, livet är hårt. Antingen får man ta det eller så slänger man sig helt enkelt i en vägg och tuggar tegel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag pratade med en språk professor on dett i sommras med ordet arkitekt..han sa att det inet finn något som hete Chex utan KEX och inget Chivik Utan KIVIK och inget som heter Architektur utan Arkitektur..han sa att på ren svenska så finns det inte. inte fåen grunden..det är bara slang..o blivit av någon anedningin välldigt känt att använas i almenhet..men det heter Arkitekt..sa han ..sen såg jag en gång på 1an i ett program där dte va en intrevju med arkiettk studerande där dom på peka det har med att det heter arkitekt..och inte architekt=).. så det är min fakta men kan lika gärna va nåt som yrkes gruppen valt att hålla fast vid att det
ska heta Arkitekt..för dom som jobbar som det säger det..e inet säker vad som är mästa ant lixom=)

2007-10-12 @ 16:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback