Uttråkad

Jag kan inte förstå det. Jag är sjuk igen. IGEN! Efter två veckor!! Har mitt imunförsvar tagit en lång semester och latar sig på någon strand i fjärran land, eller vad? Jag äter frukt, massa C-vitamin och bla bla bla. Börjar bli riktigt trött på det nu. Ska det behöva gå så långt att jag ska behöva gå runt i en ansiktsmask som självaste Michael Jackson? Skärpning kroppen. Skärpning.

I morse staplade jag och mamma iväg till Kista för att plocka ut biobiljetter till Guldkompassen på HM. Vad gör man inte för lite gratis bio?! På vägen hem möttes vi av en idiot till bussförare som rev sönder mammas bussbiljett för att han sa att den var ogiltig. Varför blev den i sånt fall stämplad på vägen dit?! Efter lite klagosamtal till SL hoppas jag han får sparken.

För övrigt är jag så otroligt uttråkad. Såg filmerna From Hell med Depp och sedan 300. Nu är det dock dags för lite arkitekturhistoria. Gissa om jag har lust? Just nu är jag har jag den där viljan att göra precis allt annat än AH, gå ut och springa i kylan och få tillbaka min kondition som för närvarande har nått botten, sy om gamla kläder och kanske för en gångs skull bli klar med min förklädesklänning, shoppa coola 2hand-prylar, julhandla upp hela kontot, hänga ut julgransbelysning i trädgården, för en gångs skull välja pjäs att se på Dramaten med polarna... ja listan kan göras lång. Gör jag då något åt detta?! Nej, jag sitter här och klagar med en liten hög näsdukar bredvid mig som sakta blir allt högre. Listan får jag bocka av nån annan gång, nu ska jag klagandes slå upp AH-boken. En arkitekt måste ju trots allt veta vem Donato Bramante och Filippo Brunneleschi var. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback