Det ska vara tråkigt att vara sjuk

I veckan hade vi kritik/genomgång av våra kartor som vi gjort av platsen vid skolan, ner mot Karlavägen. Det gick någorlunda bra, men lilla jag satt där i salen och snörvlade och snöt mig stup i kvarten. Så nu har jag missat de tre workshopsdagarna med vår konstnär, då vi skulle få knåda lera och bli skitiga. Jag hade faktiskt hellre geggat med leran än legat hemma och varit sjuk. Jag vet inte hur många filmer jag sett de senaste dagarna, men en hel del är det nog allt. Och snart väntar två till. Det borde finnas roliga saker som man kan göra när man är sjuk, så att man iallafall mår lite bättre. Fast i och för sig kanske folk skulle vara sjuka oftare om det var roligt att vara sjuk. Nej, det var nog trots allt ingen bra idé. Det ska vara tråkigt att vara sjuk.

Är det någon mer än jag som har ångest inför arkitekthistoriatentan?! Det är ju sjukt mycket material som vi ska kunna! Helt otroligt. Det är nog bäst att jag lägger i ett kol. Hoppas det inte är alltför svårt att få G... Har redan glömt var Lejonporten finns, eller fanns eller vilket tempus man nu än ska använda (den är väl bevarad?). Pinsamt, läste det ju igår. Jisses, det kommer att bli några långa dagar fram till tentan i början av december...  

Nåja, Konke är iallafall hemma i helgen vilket var på tiden. Gåsen står i ugnen och grillas. Det är faktiskt jag som satte på ugnen. Betyder det då att det är jag som har lagat pippin? Eller är det personen som kryddade den och förberedde? Pjuh, jag tror jag fortfarande är sjuk...


Kommentarer
Postat av: Erik Ingvert

Grattis!! Så du har också fått äta gås i veckan... gott.... själv var jag på värsta stora släktkalaset och fick min del av fet fågel i år:) men gott och trevligt. historia är tungt....men vi sover på saken! ses imron. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback