VRG Odenplan studentbal 2007

"Nåja, va är en bal på slottet? Den kan ju va fruktansvärt långtråkig och dötrist, och tråkigt, å  å alldeles, alldeles underbar".

En bal på slottet hade vi inte riktigt, men inte långt därifrån. Balen ägde nämligen rum på Kungliga BorgenGärdet, ni vet det där ljusrosa borgliknande huset på kullen. Anna och jag hade förberett oss i år och dagar innan vi äntligen klev utanför dörren för att åka till evenemanget. Ändå glömde jag typiskt nog att ta ögondropparna mot pollenallergin. Ja, så kan det gå. När vi väl anlände till Kungliga Borgen möttes vi av otroligt vackra skolkamrater, uppklädda och tillfixade på ett sätt som jag aldrig kunnat föreställa mig. Alla var verkligen helt underbara och sagolika. Jag kände mig nästan som Askungen. Minus den stilige prinsen... Men iallafall. Anna och jag trodde garderoben skulle vara gratis, men nejdå, 20 kr + 20 kr varje gång man tog ut något från jackfickorna. Jaha, tänkte vi som båda två hade med oss platta ballerinor som förmodligen senare under kvällen skulle bli vår räddning från våra skyhöga klackar. Envis som jag är vägrade jag att låta mig luras på det sättet. Istället hittade vi en fin liten byrå vid damtoaletten, med tre helt tomma lådor. Perfekt! Vi två, tillsammans med några andra som även joynade oss, "gömde" våra saker i mittersta lådan; om någon tittar så tittar de väl ändå bara i översta lådan, eller hur?! Då kan ni väl förstå våra miner när vi efter någon timme skulle titta till våra ägodelar och till vår förvåning märkte att allt var borta! Snacka om pinsamt. Och när jag i slutet av kvällen skulle hämta ut min jacka och försiktigt förklarade att vi hade lite saker i byrålådan så fräste garderobstjejen endast: "Det är ju det garderoberna är till för, inte till att ni ska använda våra byrålådor". Tur att man aldrig kommer träffa de människorna igen... Därmed var iallafall kvällens gerderobsmysterium löst. För övrigt var middagen helt utsökt med kycklingfilé och potatisgratäng till huvudrätt och någon tuttliknande efterrätt av chokladfromage. Under middagens gång, bjöds det även på finurliga tal, framförda av elever, såväl som lärare. Jag som trodde att alla sammare kunde skillnaden mellan regering och riksdag. Fy skäms på en elev. Efter middagen inleddes dansgolvet med en vals, som vi "köandes till toaletten" gömde oss för. Komiskt nog gjorde rektorn också det! Roligt var det att dj:en spelade bra musik. Mindre kul var det att mina fötter är helt kaputt efter gårdagen, trots många sittandes vilopauser med utsträckta ben, som x antal personer råkade snubbla på. Nåväl. Skorna är iallafall ingådda, men det lär dröja ett tag innan jag drar 10-centimeters klackar på fötterna igen. Fast i och för sig fick jag 200 kr bonus från Rizzo idag, och om några dagar är det 20 % rea för klubbmedlemmar. Vi får väl se. Tänkte avsluta med att säga att denna bal är den finaste jag någonsin varit på (två totalt, denna och balen i nian) och som alla skrek i slutet av kvällen: MVG! (...till de tre tjejerna i sam som hade att anordna balen som sitt 100-poängs projekt).

Eller föresten, jag avslutar med några kloka ord som en lärare sa under sitt tal igår:

"Just believe it"
- Phil Yoder, lärare VRG

image173
Kristin, jag och L-M står snällt framför kameran.

image170
Lilla jag. Den gula färgen på klänningen skiner extra mycket i den svaga belysningen.

image171
L-M och Malin tycker om varandra busigt mycket.

image174
Strike a pose Kristin!


Kommentarer
Postat av: Anette

VIlken underbar gul klänning du har!
Tyckte mig förstå från tidigare inlägg att du gjort den själv?! Wow!
(Själv kan jag bara sy gardiner :)

Postat av: Tesan

Vilken fin klänning du hade!

2007-05-21 @ 20:04:42
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: Maria

Vad udnerbat det verkar ha varit! Riktigt fin klänning

2007-05-21 @ 20:11:28
URL: http://mariiamiia.blogg.se
Postat av: Fliickan

Fina klänningar!

2007-05-24 @ 22:07:30
URL: http://fliickans.webblogg.se
Postat av: Linnea

Din klänning var underbar. Balkklänningar brukar vara ganska tacky, men din var jättefin. Låter som om du haft en härlig kväll, längtar till min bal!

2007-05-28 @ 19:47:12
URL: http://linneasliv.webblogg.se
Postat av: Anonym

fin gul klänning du hade :)

2007-06-19 @ 18:40:09
URL: http://stjarnpojken.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback