Volontärarbetare i Afrika?

Det nationella provet i fysik B närmar sig med stormsteg och jag bör väl egentligen plugga till provet. Istället har jag under morgonen ägnat tid till att söka fakta om volontärarbete i Afrika. Eftersom att jag är väldigt skeptisk till att jag kommer komma in på min önskade utbildning nu till hösten (ja, jag missade anmälningsdagen till matematik-fysik provet), funderar jag på att volontärarbeta i Afrika. Det är verkligen an dröm som jag innerligt vill genomföra. Humana är en organisation som utbildar människor, som sedan får åka utomlands, däribland till Afrika. Den 19 maj har de ett informationsmöte som jag definitivt inte ska missa. Åh, tänk om man om några månader är i ett land i Afrika och hjälper till att bygga skolor eller utbilda människor i hur man skyddar sig mot malaria. Helt underbart!


Kommentarer
Postat av: Fliickan

Något sånt skulle jag också vilja göra efter studenten, tack för hemsidetipset!

Postat av: Pernilla

jag skulle också vilja åka till afrika för voluntärarbete :)

2007-05-10 @ 16:45:06
URL: http://peggs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback