Lördag

Trots att jag har varit riktigt effektiv idag, känns det som om jag inte har gjort ett smack. Men jag har ju verkligen det! Jag har hittat en ny organisation som organiserar volontärresor till olika länder, lyssnat på pappas utskällning om att jag ALDRIG kommer få åka till Afrika och volontärarbeta då jag med all säkerhet kommer få AIDS och malaria och alla de där sjukdomarna när jag är där, sytt några stygn, letat sommarjobb, sett Rumour Has It och American Gigolo, samt finslipat projektpresentationen och förberett mig inför den. Jag ska iallafall åka till Afrika och volontärarbeta. Jag är faktiskt 18 och bestämmer över mitt liv själv. Det var ju samma visa när jag skulle åka på klassresa i sexan... Det tog ett tag innan det gick att övertala pappsen. Jag har faktiskt förstått att världen är grym och ond och det finns våldtäcksmän och sjukdomar och människor med vapen som dödar för nöjets skull etc, men vad är egentligen meningen med att leva ett liv i sitt trygga lilla hus och göra samma sak dag ut och dag in? Det är ju det drömmar är till för, och drömmar ska man uppfylla. Så var det med det. 

Fick idag ett jättefint tyg som passar perfekt till min studentklänning, som jag ska sy. Jag har dock inte hunnit skissa en modell, men någon aning om hur den ska se ut har jag ändå. Någon liknande plisserad kjol som den jag hade på balklänningen, men annorlunda upptill. Nästa vecka är det endast projektredovisningar på måndag och tisdag, så resten av veckan är jag ledig. Då ska jag sy som bara den.
 
Klockan 21.00 börjar filmen Beyond Borders med Angelina Jolie och Clive Owen. Den får inte missas! Skitbra film som handlar om inget mindre än just volontärarbete i Afrika. Har visserligen sett filmen tidigare men jag ser den mer än gärna igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback