Som en bakelse

image132image133
Bilder från
Elle.se.

Jag har aldrig varit riktigt förtjust i tonvis med volanglager, tills jag såg den lila Gucciklänningen. Den är helt ljuvlig med sina fyra nätta volanglager och sin starka lila färg. Precis som en bakelse! Överflödig, men samtidigt sådär lagom perfekt. Den röda Gucciklänningen till höger är även den fin, dock inte lika perfekt. Jag förmodar att det som tilltalar mig extra mycket är kombinationen av volangerna med de korta ärmarna som den lila klänningen har. En annan "bakelseklänning" som är helt underbar är denna vackra kreation från Valentino. Den citrongula färgen matchar perfekt med det avbrytande sidenbandet i midjan. Dock stör jag mig på de genomskinliga puffärmarna. Klänningen skulle vara näst intill perfekt om man bara hade skippat dem och låtit klänningen ha vanliga korta ärmar. En kortare variant på en "bakelseklänning" från Valentino är denna fina puderfärgade. Söt och flickig med spretiga volanger. Me likey! 


Kommentarer
Postat av: Jonatan

inte så snyggt :P

Postat av: Jonatan

ja :) annars skulle de vara trist :P

2007-03-09 @ 21:21:07
URL: http://jonatand.blogg.se
Postat av: Tesan

Gillar verkligen den puderfärgade.

2007-03-10 @ 11:29:24
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: Samunia

Jonatan: Alla har olika smak;)
Tesan: Ja den är fin, men personligen gillar jag den lila mest!

2007-03-11 @ 11:04:40
URL: http://samunia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback