La Vie en Rose

Igår var jag och såg en förhandsvisning av La Vie en Rose, filmen om den franska sångerskan Edith Piaf. Arrangörerna för visningen var radiokanalen Lugna favoriter, som även delade ut "goodie bags" till de 150 första besökarna. I den fanns mörk 70% Marabou choklad, ny smak av LOKA, plackerspack, doftljus och en CD-skiva med någon fransk musik. Trevligt! Filmen är en fransk produktion där vi bl a ser Marion Cotillard (Big Fish) i rollen som Edith Piaf, samt Gérard Depardieu. En otroligt stark och välgjord film. Detta är så mycket bättre än det mesta från Hollywood. Och Marions skådespel!! Hon är otrolig i rollen som Edith Piaf. Helt enastående. Inte en enda sekund fick jag känslan av att det endast är en film och att allt bara är skådespel. Och detta händer nästan aldrig mig. För övrigt är scenografi, musik, kameravinklar, klippning, ja allt, riktigt bra. Dock tycker jag det var en aning svårt att hänga med på vissa ställen, då filmen hoppar mellan Piafs ungdom och sista dagar hela tiden. I sin helhet är La Vie en Rose helt underbar och absolut sevärd.  

Kommentarer
Postat av: lisen

jag planerar verkligen att se den. jag är lite sått fascinerad av Piaf


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback