Kjol, klänning, klänning, kjol?

Idag drog jag äntligen ut tyger, symaskinen och overlocken ur vår fullproppade garderob. Efter att ha sytt hela morgonen ser mitt rum ut som ett bombnedslag. Bokstavligen. Det vore trevligt att ha ett litet hobbyrum, där maskinerna och allt alltid fick stå framme, så att man slapp hålla på och drag fram allt i en timma, för att en halv dag senare behöva plocka undan allt. Då kanske man också skulle sy mer. Iallafall jag. Men idag började jag iallafall att sy en kjol. Jag har använt mig av ett mönstrat brunt/gult/vitt- och svart tyg, som kanske inte riktigt är i min smak. Dock funkar färgerna underbart tillsammans med svarta detaljer. Problemet är bara att jag inte kan bestämma mig ifall det ska bli en kjol eller en klänning. Antingen blir det en knälång (det kanske är lite för långt?) midjekjol med stor vidd, eller en klänning/linne i mycket vid babydoll-modell. Vad tror ni? Jag kan inte bestämma mig. Nu har jag iallafall bestämt mig hur min studentklänning som jag själv ska sy ska se ut. Imorgon kanske jag syr en "test-klänning" innan jag köper fint tyg och syr den riktiga. Vi får väl se hur det går. Jag hoppas bara att jag kommer på något sätt att komma undan dragkedjan, då plagget alltid blir förstört när jag försöker sy dit en dragkedja. Mina händer föredrar knappar.


Kommentarer
Postat av: Amis

Kul att du också går på VRG. Jar har nu kollat igenom din blogg och förstått att du går på Odenplan och känner musikalarna. Jag var också med i musikalen fast som dansare. Rolig blogg har du iaf.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback