Freaking kallt

Idag började jag skolan 12.00, men redan 8.30 var jag iväg med buss och tåg till Ulriksdals Slottsträdgård för att söka sommarjobb tillsammans med Anna. Vi fick gå ganska långt i det kalla vädret för att komma dit och höra att alla sommarpraktiker redan är tillsatta. Jahaja. Det var det. Tre timmar "förlorade" för att i två minuter få höra att vi inte kan söka jobb där. Så onödigt kände jag efteråt, men om vi inte skulle ha gått dit så skulle vi ju inte fått veta det. I skolan började vi titta på filmen Leon. Meningen är att vi ska analysera den under filmens gång, och plocka ut speciella drag och olika rollen utifrån den Dramaturgiska modellen. Trevligt var det, och efter det var det fysiklektion. Väl efter skolan gick jag och Kally och handlade två kilo blåbär, men något blått toapapper hittade vi inte. Lite synd, men vi får väl hoppas på att vi hittar det i någon annan affär imorn. Det ska bli så trevligt att baka i cafeterian. Gillar sådana dagar. Och alla som går i min skola: Klä er i blått imorn! (Lena är ju borta från skolan och vi har inte haft möjlighet att skicka ut ett massmail. Vi får se om det dimper ner något i mailboxen ikväll.) Ha en trevlig Vattendag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback