En vanlig tisdag

Nästan iallafall. I skolan idag hittade jag och några kompisar rätt så mycket gamla böcker som låg slängda i en pappersåtervinning vid toaletterna. Det slutade med att vi plockade på oss några böcker var om fysik, biologi etc. Haha, vad fattigt det låter, men vadå, man kan ju inte bara slänga böckerna! Idag hade jag ingen pianolektion, vilket gjorde att jag fick vara kvar i skolan en hel halvtimma längre. Usch, vad tråkigt det var utan sällskap. I och för sig kunde jag gå en sväng på stan, men orka med 20 kilo bärandes på ena axeln, utan möjlighet att byta axel då jag endast kan bära väskan på högra axeln. Nåväl, efter den hela långa halvtimman åkte jag till min polskalektion, som alltid drog över med 15 minuter. Trött man blir ibland när lärarna inte kan hålla tiden och när man verkligen inte vill säga till för att inte vara oartig. Så nu sitter jag här och gör allt för att inte börja med fysiken. Snart ska jag även på träning. Har inte tränat på över en månad nu, så jag hoppas att det inte blir alltför jobbigt. Fick föresten ett mail från Kalyani och kamratgruppen som jag är med i, om Internationella Vattendagen som vi ska anordna på fredag. Det låter så roligt! Jag och Carro ska handla blåbär och blått toapapper på onsdag (imorn) /torsdag. Fatta kul! Sedan blir det en massa bakning i cafeterian under fredagen och fösäljning av vattendroppar (pins tror jag det är). Kul för er som går i min skola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback