Besök på KTH och shopping

Idag var jag och mamma ute på en liten utflykt i stan. Först åkte vi till KTH som hade öppet hus. Där fick jag lite mer information om eventuella utbildningar som jag vill gå. Dock är jag fortfarande lite förvirrad, eller nästan iallafall. KTH tilltalar mig, men jag vill att de ska ha utbildningen Arkitektur-Teknik!! Varför kan de inte fixa den?! Det är så mycket fixa och trixa om jag ska plugga på Chalmers i Göteborg, då det är den enda skolan i Sverige som har den utbildningen. Det betyder i sådana fall att jag redan nu måste ställa mig i bostadskö. Jag kan inte förstå att jag snart i sådana fall ska flytta hemifrån... Det känns som om högskolestudierna fortfarande är långt framför mig, så som de alltid har varit. Men, nu är de ändå så nära. Det är läskigt hur fort tiden går. Men iallafall. Efter besöket på KTH kikade vi in på H&M, som till min förvåning har fått in Organic Cotton-kollektionen! Och jag som har väntat och väntat, hur kunde jag missa? (Svar: Jag har varit sjuk!) Okej, jag såg inte alla plaggen, men det jag såg var inte imponerande. Den cerise-lila A-linjeformade klänningen tyckte jag var fin på alla bilder jag sett av den, men väl i butiken var det enda jag såg på den, en riktigt ful sömn mitt i klänningen! Inte vidare lyckat. Hursomhelst hade Zara riktigt mycket fina plagg! Jag, som har otroligt svårt att hitta den perfekta jackan/kappan, köpte faktiskt både en kappa och en jacka!! Kappan är verkligen underbar! Mörkblå med guldiga stora knappar och en nätt krage. Nertill har den en härlig vidd och två fickor på sidorna. Precis något i stil med vad jag önskade mig! Wiho! Jackan är jag däremot inte lika nöjd med. Modellen är riktigt fin, men det tunna materialet och de Duplo-liknande knapparna är jag inte lika övertygad om. Vi får väl se hur jag gör med den. Jag har iallafall min perfekta kappa. Det räcker för tillfället.  


Kommentarer
Postat av: Estelle

söt layout du har!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback