Shoppingmani?

Sedan måndag har jag sommarjobbat som receptionist/telefonist och ska sammanlagt jobba i 4,5 veckor. Frågan är ifall man orkar sitta framför en dator, med en växel som knappt ringer i 8,5 timmar, 5 dagar i veckan i 4,5 veckor? Jag har klarat 2 dagar 2 timme och 3 minuter. Det är bara att knipa ihop och stå ut. Jag är iallafall så fruktansvärt tacksam att jag överhuvudtaget har ett sommarjobb så att man får in lite cash på kontot. Apropå pengar. Jag har under den senaste veckan fallit i någon slags shoppingmani och tömt kontot till den grad att jag skulle betala ett par skor i kassan när kortautomaten sa ifrån. Va?! Jag var helt säker på att jag hade massa pengar, men de har jag tydligen shoppat upp. 49 + 39 + 198 + 398 kr... = stora summor! Det märks inte vid varje litet köp, men tillsammans blir det ofantligt mycket! Skorna som jag förresten skulle köpa igår finns typ inte kvar i min storlek. Jag lyckades få tag på den högra skon i måndags, men då var det tydligen en annan tjej som hade den vänstra och de i provrummen sa att vi båda letade efter respektive sko. Jag vägrade iallafall släppa ifrån mig min sko och gick runt i butiken tills de stängde. Hoppas bara att de finns kvar för idag ska jag för tredje dagen i rad, ta en runda på stan efter jobbet, på jakt efter sandalerna som inte låter mig sova tills jag inte får dem!

Om ni förresten inte redan vet om det så är det åter igen utförsäljning i OutletbutikenGärdet. Jag besökten lokalen i måndags och fick med mig ett tag metallic skor från Orient Express för en hundralapp. Inte pjåkigt (detta var dock deras vanliga sortiment och ej från märkesrean).
 

Hej,
Vi hade tänkt stänga för semester efter midsommar, men
fyra butiker kontaktade oss och vill
lägga sina REOR i Outletbutiken :)
Eftersom Du har anmält dig till våra utförsäljningar
får du (såklart även allt annat folk) första chansen att fynda på denna speciella REA aktivitet
som startar nu på måndag 25 juni med:

Kostymer, Dräkter, m.m. från
TIGER of Sweden
Väskor, Skor, Solglasögon, Underkläder från
Friis & Company

Resväskor och Bags från ledande märkena som
Delsey, Titan m.m
Modeskor från Stockholms
ledande skomodebutik bl.a
UNISA, FORNARINA, WHYRED, HOPE,
Som vanligt finns Saint Tropez sortiment toppar, linnen,
blusar, klänningar
till kanonpriser.
Varmt välkommen!
Måndag - Fredag 25-29 juni, kl 10.00-18.00
Lördag 30 juni, kl 11.00 - 16.00
OBS: Eftersom detta är första gången vi har en sådan här speciell rea-aktivitet
och lagret är begränsat så
måste vi reservera oss för slutförsäljning.
OUTLETBUTIKEN
Öregrundsgatan 3, Snett mittemot Friskis & Svettis på Tegeluddsvägen.
 5 minuter från Gärdets T-bana, uppgång Värtan .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback