Ge järnet så länge du är sjuk!

Har varit sjuk nu i några dagar, men trots det beter jag mig som om jag inte vore sjuk. Jag måste faktiskt säga att det har gjort att jag känner mig mycket bättre. Jag skulle nog tippa på att ca 50% av vanliga sjukdomar som förkylning etc, är psykologiskt. Om man tänker att man mår bra och verkligen intalar sig det, ja, då mår man bättre. Iallafall jag. Ja se, i onsdags tog tre kompisar studenten i Blackebergs gymnasium och jag var så "dålig" att jag knappt orkade ta mig till utspringet. Plötsligt stod man där på flaket, neddränkt i diverse alkohol och skrek halsen av sig. Ok, fast på kvällen kanske jag inte mådde så bra... Det som gör ont i halsen vägrar att släppa.

Igår gick Emma och jag till vår låg- och mellanstadieskola för att hälsa på Pelle, vår lärare som vi hade under mellanstadiet. Han var bäst! Min absoluta favoritlärare genom tiderna, i min absoluta favoritklass. Oturligt nog sprang vi runt i hela skolan som tycktes ha krymt, utan att hitta honom. Tror vi stötte på alla möjliga lärare, inklusive hans fru som jobbar på 6-års, men inte honom. När hans fru Annika sen ringde till honom hade han hunnit ta sig hem. Ja, så kan det gå. Vi får göra ett nytt försök under veckan. Vi känner oss/verkar inte det minsta desperata.

Idag blir det den omtalade outletutförsäljningen med Anna som
Kelly har tipsat om några gånger. Hoppas på att hitta några fina skor, då jag är i akut behov av ballerinor. Frågan är bara ifall jag orkar ta mig hem med tåget sen. För några dagar sedan höll jag ju på att svimma på tåget, och var tvungen att gå av efter en station för att få i mig lite syre. Tycker sånt är så läskigt.



Kommentarer
Postat av: julia

haha , precis ! :P lite scary kanske ! :P
ha en bra dag ! kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback