Lördag, söndag och så måndag

Denna helg har varit ovanligt aktiv. Det behövdes verkligen eftersom sommar medför ganska mycket glass och annat gott som kanske inte direkt förbättrar kroppens kondition och muskler. (Hjälp, jag kommer säkert vara helt död efter första träningen i höst!) I lördags red jag för första gången i mitt liv. Jag, L-M, Malin, Carro och hennes syster Kristin for iväg till Hammarby gård där vi red en turridning på Basjkirer (stavas det så?). Innan var jag lite sådär halvrädd för hästar och trodde att de bets ganska mycket, men efter de tre timmarna som hela förberedelserna och ridningen tog fick jag en helt ny syn på hästar. Jag hade ingen aning om att hästar hade så mycket personlighet och egen vilja. Min häst var otroligt envis och lyssnade bara på Carro som red bakom mig, och dessutom ville hon bara äta grönt hela tiden. Trots sin envishet lyckades jag (egentligen Carro) få henne att galoppera en liten sträcka. Det var grymt kul när man liksom flög iväg i rasande fast och det enda man behövde göra var att hålla hårt i knoppen på westernsadeln. En sådan ridtur rekommenderar jag stort! I söndags drog jag däremot ut familjen på en fisketur. Jag som verkligen hade hoppats på en massa god egenfiskad fisk till middagen fick nöja mig med att mamma fångade en liten fisk precis innan vi skulle gå, med MITT fiskespö! Bit på den ni! Så idag är jag tillbaka på jobbet där jag får betalt för att läsa min Harry Potter-bok. Inte alltför pjåkigt inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback