Backstage på Dramaten och lite till

Resursdag på VRG idag, iallafall för min skola. På morgonen var vi på Kungliga Dramatiska Teatern för att få en guidad visning av teaterbyggnaden. Vi fick bland annat se hur det såg ut bakom scenen och kostymavdelningen där alla teaterkostymer tillverkas. Det var riktigt kul att guiden även valde att visa oss den stora "garderoben" där alla kostymer och tillbehör lagras. Han visade bland annat upp en klänning som Lena Endre (tror jag det var) bar när Elisabeth sattes upp för några år sedan. Vi stötte även på en förbiilande Jonas Malmsjö som spelar en av sönerna i O'Neills drama Lång dags färd mot natt. En riktigt lyckad morgon som fick mig att bli riktigt sugen på att gå på teater. Blir kanske något under lovet nästa vecka.

Efter Dramaten bar det av till Topshop, där jag tittade på de gröna rosettballerinorna som jag nämnde för några dagar sedan. Tyvärr var de slut i grönt i min storlek, men efter att ha provat samma modell i brunt sjönk ha-begäret till noll. Alltså inget skoköp idag. Hittade en söt klänning på H&M med puffärm och söta fickor framtill, men då materialet är helt syntetiskt (ull-imitation), modellen är för tight i rumpan och den har en irriterande dragkedja som inte behövs mitt på ryggen, åker den tillbaka till klädbutiken imorn. Typiskt att man ofta tycker om plagget i affären,men ändrar åsikt så fort man kommer hem. Nåja, jag slipper iallafall vara 400 kr fattigare. För tillfället.

På väg tillbaka till skolan var det för övrigt en elev från Stockholm School of Makeup (eller något sånt) som frågade ifall jag, Anna och Carro ville vara sminkmodeller. Typiskt att de alltid frågar när man som minst kan, för det hade varit kul att ställa upp någon gång. Men iallafall, när lunchen väl kommit ner i våra magar åkte vi till KTH där fyra elever berättade om hur det var att plugga på KTH, samt visade oss en del av KTH-området. Det kanske blir KTH nu trots allt. Fast helst Chalmers. Eller Tekniska Högskolan i Warszawa. Vi får se vart jag kommer in. Nu ska jag skriva klart religionrapporten som ska lämnas in imorn. Pjuh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback