Tredje advent

Tredje advent och svinkallt. Ja, nu börjar det iallafall likna vinter. Det är bara snön som fattas och sen är väl alla taggade för att julen äntligen ska börja. Eller? För det första tror jag inte på att snön kommer hinna falla från skyn innan den 24:e är här, och för det andra gillar jag nog mer förberedelserna än själva julen. Inte för att jag inte gillar julen, för det gör jag verkligen, men den är över så fort. Och sen måste man vänta ett helt år för att plocka fram granen igen och proppa i sig den där äckligt goda julmaten och gå upp några kilo som hör julen till. Nåja, idag var iallafall Konrad, Anna och jag på Gröna Lunds Jul. Riktigt mysigt var det med all fin julbelysning och gulliga julsånger som hördes lite här och där. Det blev glögg, pepparkakor, tehandlande och såklart en massa lek! Popexpressen var som tidigare nämnt öppen, och gissa och jag hade velat åka den hundra gånger?! Den är så sjukt underbar. Speciellt när de spelar låtar som man gillar (vilket the Voice väldigt sällan gör då hiphop inte riktigt är min smak, men som Popexpressen ofta gör). Sen bankade vi lite på grodor och kastade bollar i soptunnor. Dessutom kastade vi pilar där jag "vann" av oss tre och fick ett hawaii-halsband! Lite kompensation för att jag inte alls var lika bra som Anna och Konke i de tidigare spelet. Sedan bar det av till skolan för att snabbt få klart modellen inför morgondagens kritik. Håll tummarna för att det går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback