These are the days of our lives

Var förbi skolan en sväng idag för att göra klart min portfolio. När jag kom in i ritsalen var det nära att jag fick en smärre chock. Att folk inte kan städa efter sig! Ok, jag förstår att det kanske inte är så kul att avsluta en trevlig fest med städning, men ändå. Försökte röja upp lite, men jag var ju trots allt där för att jobba med portfolion, inte för att jobba extra som städerska utan lön. Jag fick även höra att det hände en massa saker efter att jag hade gått i tisdags. Tores soffa gick sönder, bråk uppstod och Theos hår började brinna. Ja, så kan det gå. Lyckades dock inte göra klart portfolion då någon irriterande människa blockerade scannern i hundra år. Dessutom lyckades nätfickan på framsidan av min nya fina portfolio under dagen gå sönder. Så himla onödigt.

Senare på eftermiddagen träffade jag Jenny L för en fika på stan. Så himla kul att träffa henne och få höra hur hon har haft det sedan vi senast sågs när vi tog studenten i våras. Hon pluggar i Warwick, England nu och gissa om jag blev sugen på att plugga utomlands när jag hörde henne berätta allt?! Aja, jag får väl än så länge nöja mig med vår studieresa till efterlängtade London i mars. Bokade äntligen flyget idag! Ska bli så underbart roligt!

Imorgon är det äntligen dags för The Magic Numbers att inta Cirkus. Läste på aftonbladet.se idag att förbandet Shout Out Louds har ställt in och att förbandet istället blir ett tjejband från Nacka. Tror de heter Those Dancing Days eller något liknande. Lite synd tycker jag, men tjejbandet är några personliga favoriter till The Magic Numbers, så jag hoppas att de lyckas övertyga publiken.

Tills dess bjuder jag på en skön låt av prinskorvarna. Varför finns inte Hymn for Her på Youtube?!

 

I see You, You see Me - The Magic Numbers

Kommentarer
Postat av: Erik Ingvert

Shit det låter ju galet!! Soffkrasch och hårbrand och bråk! Inte utan att man blir lite nyfiken på detaljer;) Nu är jag hemma i Småland! Allt ser preciis ut som vanligt här. Blir nog lite julgodisbak imorgon. Snart julafton ju! Klar med alla klappar? Jag har bara de svåra kvar, exempelvis farmor som jag aldrig kan komma på vad hon skulle kunna vilja ha....men å andra sidan skulle hon bli glad för vad som helst. Nu ska jag sova. Länge.... kram och god jul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback