Kritik

Dagens tema har varit kritik. Då menar jag förstås kritik i skolan, på  våra projekt.  Jag har idag endast opponerat och ska själv få presentera mitt arbete och ta emot kritik imorgon. Ändå känns det som att jag redan nu vet vad som väntar mig. I vår grupp var gästkritikern och lärarna så himlans hårda och klankade ner på nästan alla projekt. Visst de säger ju för det mesta vettiga saker (fastän det mesta ändå är subjektivt), men varför har folk så otroligt svårt att säga något bra för en gångs skull?! För allt är väl inte bara skit, eller? Jag tycker det är minst lika viktigt att ge beröm som det är att ge konstruktiv kritik. Får man lite cred för nåt man har gjort blir man ju peppad och antagligen mer självsäker inför nästa projekt. Folk måste lära sig att värna om varandra. Annars går det inte att leva på den här planeten. Då flyttar jag till Mars.

Nu snart är det bio som gäller. Förhandsvisning av filmen Försoning med Keira Knightly (stavas hon så?). Ska bli kul, men sömnen blir nog lidande. Och imorgon är det sista dagen i skolan innan lovet, förmodligen följt av lite firande på kvällen. Så trevligt trevligt.


Kommentarer
Postat av: Erik Ingvert

Tjaba sandra. Va du kvar i ritsalen igår kväll? trevligt? tyckte det såg lite stökligt ut idag;) fattar du, det är jullov!! så jäkla skönt, jag ska bara sova när jag har kommi hem. tågetsöderut går imrogon bitti.
God jul!
Erik


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback