Jag behöver en time-out

Har haft fullt upp den senaste tiden med både det ena och det andra. Julen närmar sig med stormsteg och jag har inte ens hängt upp en julstjärna i mitt fönster. Kanske dags att göra det snart då... Jag har iallafall redan hunnit inhandla några julklappar.

I torsdags var det bio med familjen som gällde. H&M bjöd på förhandsvisning av Guldkompassen med bl a Nicole Kidman. Fantasy med fina specialeffekter. Dock något störande att den slutade precis när filmen skulle nå sin höjdpunkt, därför att det är en trilogi (tror jag). Nåja, alltid trevligt att få komma bort från all stress.

I fredags satt jag mellan 9 och 16 nångång, helt frustrerad i skolan och tyckte att mitt projekt skulle gå åt skogen tills vår konstruktör helt oväntat tittade förbi. Jag blev så glad att jag skulle kunnat börjat gråta på fläcken om jag hade tid med det. Men det hade jag inte. Så nu har jag iallafall fått fram en konstruktion på mitt orangeri som jag är hyfsat nöjd med. Nu gäller det bara att bli klar med alla ritningar, och framför allt modellen. Hjälp, nu fick jag en klump i magen. Hur gör man sfärer i genomskinligt material med perfekt rund yta? Jag har problem...
På kvällen drog Emma och jag in till stan för att hitta på något kul. Än en gång blev det en stor diss. När vi bestämde oss för att gå på festen i min skola så visade det sig att den var en total flopp. I väntan på tunnelbanan tillbaka blev vi uppläxade av en svart man att man inte ska se till det yttre utan att det är insidan som räknas. Dessutom blev vi kallade rasister för att vi inte hade någon vidare lust att prata med honom. Så kan det gå.

Igår var det arbete med ritningarna i skolan som gällde. Några timmars arbete och jag känner att det har hjälpt mig en del. Dock kvarstår modellproblemet. Har även försökt arbeta lite med ritningarna hemma idag, men det är svårt när man inte har med sig allt material hem.

Ikväll visas Love Actually på kanal 5. Har varit så sugen på att se den filmen i typ två veckor nu. Härligt att de visar den på tv. Men inhandlas bör den nog. Bra filmer ska stå i filmsamligen. Och detta är definitivt en bra film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback