I want to fly away...

Idag pratade jag med Hanna för första gången sedan hon åkte till Paris. Gissa om det fick mig att längta bort?! Det verkar inte vara helt fel att "råka" hamna på samma fest som Valentino (!!!) eller att bo i närheten av Johnny Depp. Nåja, än så länge får man väl nöja sig med lilla Stockholm, men en dag så, vänta bara...

I plugget försöker jag få ihop mitt orangeri/café. Jag förstår fortfarande inte hur vi ska hinna bli klara tills på fredag nästa vecka. Nåja, måste jobba nu så jag får lite gjort.

Förresten! Arkitekturhistorietentan var ju igår. Jag blev nästan lite besviken när jag såg den. Efter att ha pluggat på som bara den fick vi ett litet fjuttigt prov som inte tillät oss att glänsa med våra i skallen nyinproppade kunskaper. Istället proppade jag ändå på med en massa cool fakta. Hoppas läraren blir imponerad. Jag skulle iallafall ha blivit det om någon (någon annan än vår lärare då) sa att Andrea Palladio levde mellan 1508-1580, publicerade Fyra böcker om arkitektur år 1570 och inspirerade engelske Inigo Jones som föddes åtta år innan Palladio dog (1572 för de som tycker huvudräkning är jobbigt). Hoppas att jag över huvud taget har klarat tentan, annars blir det ju pinsamt när jag nu har sagt allt detta.

Nej, nu ska jag kämpa mig igenom Tempelriddaren. Efter oroliga rykten om att inspelningen av storfilmen om Arn skulle avbrytas i slutskedet, står det nu klart (faktiskt sedan ett tag tillbaka) att den har premiär på juldagen! Tror ni filmen innefattar den tredje boken, eller skulle de dela upp filmen i två delar? Jag tror det kommer att ta nog med tid att ta sig igenom den andra boken. Bäst jag läser på så jag hinner.

Tschüss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback