Vår kåk

Igår blev det äntligen dags att bygga vår kåkstaden ute på Stora Skuggan vid Universitetet. För vår grupp gick det relativt bra och vi fick upp huset innan sex. På kvällen tändes en lägereld som under hela kvällen och en bra bit in på natten blev centrum för umgänget. Det var en riktigt rolig och trevlig kväll som även bjöd på lite oväntade händelser. Jag stötte på min lärare i baren. Första mötet. Med sin tighta skinnjacka, polisonger, cigg i ena handen och en burk öl i den andra, krossade han in bild av en typisk lärare, dvs en sansad och lagom sofistikerad medelålders eller äldre person. Jag är bara så tacksam att jag inte såg hur han dansade på dansgolvet. Jag lider med de som inte lyckades undvika den synen. Nej, nu är jag hemsk. Han är säkert jätteduktig som lärare. På tal om lärare så börjar vår första riktiga skoldag imorgon. Introduktionen är slut och våra lärare ska introducera vår första kurs. Ska bli spännande att se hur upplägget av studierna är på högskolan. Än så länge är det ingen liten ettagluttare som vet!

image40
Vår kåk med det segelöverdragna taket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback