Kommunikation tack.

Sitter fortfarande här på jobbet, djupt nersjunken i Harry Potter och Fenixorden. Det händer verkligen inte mycket här och mellan de få människorösterna hör man ett evigt brus från alla elektronikapparater. Det känns som om man liksom hamnar i någon slags hypnos av bruset som bara tjatar och tjatar på att man ska falla i sömn. Men nej, när man närmare 14.30-tiden precis börjar nicka till vet man att det är dags att ta sig en kopp kaffe, för att åtminstone piggna till lite så att man kanske, eller förhoppningsvis håller ögonen öppna till halv fem då det blir dags att lämna kontorsstolen och fara hem. Och jag som vanligtvis inte dricker kaffe. Jag måste undvika det, det är inte bra för kroppen. Idag (och även igår) fick jag några skumma samtal till växeln. En tjej från Kina som knappt kunde engelska ringde till växeln och ville prata med en kvinna som jobbar här, men som för tillfället är på semester. Idag tog det mig ca fem minuter att förklara att hon kommer tillbaka från semestern om två veckor, "yes TWO weeks, summer VACATION". När jag lyckats övertala henne om att jag skulle koppla henne vidare till en annan kvinna som kanske kunde hjälpa henne med den orderbekräftelse hon ville ha, sa hon bara "OK, bye bye" och la på. Jag förstår inte hur man kan låta en person som knappt kan engelska ringa för att försöka fixa nåt när man vet att det kommer bli komplikationer i kommunikationen. Då blev jag irriterad. Det påverkar ju trots allt företagets rykte om man inte kan åtgärda kundens önskan i tid. Nej, sånt gillar vi inte. Pjuh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback