Va?! Är det stängt??

Ok, jag erkänner. Det blev ingen fysik på morgonen som jag hade tänkt, men en outline på samhällsarbetet fick jag allt ihop. På eftermiddagen styrde Hanna och jag stegen till Läkarmission i Vinsta som vi tänkte besöka för allra första gången. Hanna fick den briljanta idén att gå hela vägen från vårt lilla Skälby till Vinsta. Vädret var relativt behagligt, men mina Hush Puppies moccasiner är ganska nedtrampade, så det tog inte så lång tid innan hälarna började värka. Någon timme senare var vi väl framme vid Läkarmissionen och såg verkligen fram emot att få frossa i gamla använda illaluktande prylar. Precis när suger är som störts ser vi den gula lappen på dörren: Öppet Onsdag till Söndag, och Hanna och jag brister ut i kör: Va?! Är det stängt?? Snacka om typiskt. Vi har alltså gått hela vägen från Skälby till Vinsta till en butik som är stängd. Lyckat. Istället fortsatte vi till Vällingby centrum, som jag för övrigt inte besökt på år och dar. Jag har ju inte ens sett att de har bytt tak över halva centrumet! Som den Spara jag är spenderade jag inte en enda slant. Inte ens på vattnet som jag drack på McD, medan Hanna försiktigt smuttade på sin Cappuccino (stavas det så?). Väl inne på McD passade jag även på att snylta en DN. Japp, jag ska nog minsann bli allmänbildad och insatt i politiken. (Vi får väl se hur länge jag orkar hänga med.) Så nu sitter jag här med en DN, City och .SE, som jag noggrannt ska läsa igenom. Det vill säga efter träningen, och efter att jag gjort de tusen saker jag måste göra innan jag får tid att läsa en dagstidning. Fick för övrigt den första numret av Modette idag. Riktigt bra läsning, speciellt reportaget om bikinins historia (älskar såna tillbakablickar), men om jag måste kritisera på något så är det väl ändå de dystra färgerna som genomsyrar hela blaskan. Men det är väl som man brukar säga insidan som räknas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback