Skynda fynda!

Haha, rubriken låter som en typisk loppisslogan. Idag är loppis-rubriken väldigt passande då Hanna och jag har sprungit i lite olika secondhandaffärer. Först åkte vi till Läkarmissionen där jag köpte en väldigt fin stor (!) svart skinnväska. Otroligt fin, och sådär lagom "antiksliten". Dock ska pappa hjälpa mig att fräscha upp den. Jag såg en liten svart YSL-väska (?) i svart skinn och jag funderar fortfarande på ifall det var en äkta eller inte. Förmodligen var den oäkta, men det hade varit ganska trevligt om den var äkta. Efter Läkarmissionen, som Hanna och jag måste besöka mycket oftare, åkte vi till nyöppnade Myrorna i Sundbyberg. Förvånad blev jag när jag möttes av en ganska ren och fräsch lokal som var otroligt stor och fullproppad med allt möjligt. Dock hittade jag ingenting av intresse där. På väg tillbaka till pendeltåget fick jag syn på en liten loppisaffär som jag var tvungen att titta in i. Det mesta var onödigt skit, men bland alla saker hittade jag ett par solglasögon... RayBan Wayfarers... för 50 kr! Nu tror ni förstås att jag köpte dem, men dessvärre gjorde jag inte det. De var något för breda för mig och en liten bit av plastbågen hade lossnat, men det största problemet var att själva glasen var utbytta till nå förstoringsglas, ni vet sådana där typiska glas som gamla människor har i sina glasögon. Det kanske inte är så konstigt, med tanke på att den gamla tanten som sålde dem, sa att hon hade fått dem av sin brors flickvän förra året (eller nåt sånt). Jag kan tänka mig att hon måste ha varit runt 70 år. I och för sig kan man ju byta ut glasen och fixa till bågarna, men det kostar ju också pengar. Men ifall någon är sugen så hittar ni just denna tant på onsdag, torsdag och fredag nästa vecka i en källarlokal i Sundbyberg. Om man går längst Sturegatan (observera att det är Sturegatan i Sundbyberg, inte city) från Sundbybergs station, så ligger lokalen på en tvärgata (kanske andra eller tredje tvärgatan) på vänster sida om Sturegatan och på höger sida av själva gatan. Det står iallafall markerat med skyltar att det är en auktionsmarknad, eller liknande, så det går inte att missa.

Kommentarer
Postat av: natalie

ok. snackar du bra polska då? För jag snackar skitdåligt!

Postat av: natalie

okej. Det ska jag tänka på! Folk får väl börja rätta mej hela tiden så att jag lär mej nångång. Men det är ju så himla svårt :/ . Men ha det bra :)

2007-04-14 @ 10:52:06
URL: http://nataliestankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback