Sen när har kunden fel?!

7.40 vaknade jag av att mina sjukt korkade, primitiva, ointelligenta, själviska grannar slog på musiken så att min vägg dunkade. Jag som ändå skulle upp tio minuter senare, varför var de tvungna att slå på musiken och förstöra min morgon?! Det finns inget värre än att vakna av något irriterande ljud. Det kan förstöra hela min dag. Men just idag blev det inte så. I skolan var jag visserligen trött (ja, tio minuter är mycket), men samtidigt på strålande humör. Det är ju varmt ute och sommaren närmar sig.... Kan man vara annat än glad en sådan dag? Och extra glad blev jag när vi fick feed back på tyskpresentationen som vi hade förra veckan. Min lärare sa till mig: "Asså vännen ditt uttal är så vackert". Jag blev så glad att jag fick muskelvärk i kinderna för att jag log så mycket, haha!

Efter skolan skulle jag reklamera min silk-kashmir kofta från Zara som har tappat passformen helt efter två tvättar. Jag började med Zara på Drottninggatan, men där kunde jag endast få byta kofta till en annan vara just i den stunden. Hon som jag pratade med sa att hon ändå var snäll då, eftersom att hon egentligen inte tyckte det var något fel på koftan. "VA?!", sa jag. "Ser du inte hur den drag ihop sig här fram?" Tydligen såg hon inte det, och jag lämnade butiken tillsammans med koftan. Då bad jag istället mamma hjälpa mig. Jag kan inte förstå hur butikspersonalen kan behandla ungdomar med mindre respekt än "vuxna". Medan jag väntade på mamma utanför Zara på Hamngatan, träffade jag alltid lika glada Nadine. Hon kände också igen det där med att reklamera tillsammans med sin mamma. När mamma och jag väl skulle reklamera kofta så var det samma visa denna gång. Butikschefen kunde verkligen inte förstå vad jag menade och sa hela tiden att alla vet att kläder ändrar passform efter tvätt, och jämförde silk-kashmir koftan till ett par grova bomullsjeans! Är hon dum i huvudet eller? Det är väl inte självklart att alla plagg ändrar passform?! Speciellt inte mitt på magen. Och de flesta butiker har väl reklamationsrätt när ett plagg tappar passformen trots att man har föjlt tvättrådet. Sedan pratade hon också om att det var en smaksak om huruvida man tyckte att koftan satt fint eller inte. Jaha, gillar man plagg som drar ihop sig på magen så visst, men det gör inte jag! Och föresten så stod det inte någonstans att koftan skulle ändra passform efter två tvättar. Hade jag sett det hade jag aldrig köpt den. Det sjukaste var ändå när mamma började bli riktigt arg och otrevlig mot butikschefen, och butikschefen sa: "Ju mer arg och otrevlig du blir, desto mindre lust har jag att hjälpa er". Va?! Vadå mindre lust?! Det är väl därför hon jobbar där, för att hjälpa kunder?! Efter ett tags livlig argumentation och lite bråk gav hon iallafall efter och jag fick tillbaka mina pengar. Men en sak är iallafall säker. Jag ska aldrig mer handla på Zara på Hamngatan. Förmodligen skiter de fullständigt i ifall de förlorar en kund, men jag vägrar att vistas i en butik som har så fruktansvärt dålig service och syn på kunder. De kan slänga sig i väggen och tugga tegel (uttrycket lånat av Louise).

Ikväll hade jag verkligen lust att gå på några klasskompisars skiva, men ingen ville gå med mig, och jag vägrar gå själv=( Så det blir väl förmodligen Grey's och kanske lite tittande på serien Heroes, som min
Konrad har lånat mig. Den ska tydligen vara riktigt bra. Vi får väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback