Mösspåtagning

Idag fick vi äntligen sätta på oss studentmössorna! Det verkar som om många skolor i Stockholm hade mösspåtagning idag, då de vita mössorna syntes lite här och var på stan. Det verkade som om folk tyckte det var jättekul att titta på oss mössklädda studenter som ivrigt ville visa oss för allmänheten och verkligen bevisa att snart, snart blir vi en del av den högre folkskaran. Efter mösspåtagningen, som bjöd på underbar sång från Kristin (!), begav vi oss till Gamla Stan för att njuta av lite glass vid bryggan vid Slussen. Så härligt underbart. I den stunden var det verkligen sommar, och jag hade sådan lust att dra av mig strumpbyxorna och steka mina spökvita ben i det gassande solskenet. Men det gjorde jag såklart inte. Efter en stunds skön avkoppling där, åkte vi till Humlegården där en stor del av klassen hade samlats för gemensam grillning. Tyvärr tror jag inte att det blev någon grillning, men en liten trevlig stund blev det iallafall. I parken rådde en allmän trevlig stämning med en mängd tredjeklassare från olika skolor med studentmössor på huvudena. Förutom då de civilklädda poliserna som gick runt bland allt glatt folk och hällde ut öl på gräsmattan. Jahaja. Så kan det gå. (Appråpå repliken "Så kan det gå" som jag har för mig används hur mycket som helst i boken Slakthus fem. Visste ni att författaren Kurt Vonnegut dog för bara några veckor sedan?)


Kommentarer
Postat av: Missankre

tack så mycket:)

Postat av: Konke

Har du också läst den? Nej, visste faktist inte att han dog :/

2007-05-01 @ 21:05:01
URL: http://konke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback