Hur tar man tillvara tiden?

Fyra dagar av lovet har redan gått utan att jag har gjort något vettigt. Nästan alla vänner är bortresta, vilket lämnar mig helt ensam. Därför planerade jag att läsa mina tre (fyra) böcker som ändå måste läsas ut efter lovet, plugga på som bara den i alla ämnen, speciellt i fysiken som jag måste få MVG i för att komma in på min drömutbildning, sy min balklänning, hänga upp mina gamla familjefoton och säkert tusen andra saker som jag inte kommer på just nu. Har jag då gjort något av detta? Självklart inte. Det sorgliga är att jag inte ens kan förstå vad jag har lagt min tid på. Tiden är ju så värdefull och bör verkligen hanteras med varsamhet. Därför har jag nu bestämt att jag ska börja med samhället och fysiken idag. Åtminstone göra en outline och räkna ett tal. Det borde jag väl klara, eller?

Igår blev saxen sugen att vara lite brutal mot mitt hår. Tur att brutalt i detta fall betyder något bra. Ca fem cm av håret kapades, vilket på en gång resulterade i en friskare kalufs. Nu är jag redo att göra en hårreklam där modellen överdrivet slänger med de långa stråna, eller lekfullt knyter det runt halsen.

Kommentarer
Postat av: Fredrika

va bra du är på att skriva :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback