Annandag Påsk med tv-jakt

När jag vaknade imorse täckte ett tunt snötäcke världen utanför. SNÖ!! Varför?! Den högre makten bestämde sig ju att ge oss vår, så vart ifrån kom vintern tillbaka? Aprilvädret är som känt alltid skumt, men det är alltid lika störande när man måste dra fram vinterskorna som man två veckor tidigare gömt i garderoben, för att låta de ligga i mörkret tills sent i november. Vissterligen har all snö redan smält bort, men jag skulle inte hurra för det. 

Klockan kvart över nio imorse gav familjen sig iväg till Net-On-Net lagershoppen i Veddesta för att köa fram tills de öppnade klockan tio. Anledningen? De hundra första kunderna fick ett varsitt påskägg med en liten gåva i, däribland kameror, bärbara CD-spelar, hörlurar, en 26" LCD-tv (som alla i kön hela tiden räknade ut hur stor chansen var att just de skulle få den) samt rabatter till butiken. Jag och min bror fick såklart rabatterna som vi ändå inte tänkte erbjuda och istället gav bort, medan mamma fick hörlurar och pappa en bärbar CD-spelare. Frågan är bara hur länge de kommer ligga hemma och skräpa innan vi bestämmer oss för att ge bort dem. 

På eftermiddagen bestämde sig mamma och pappa att vi skulle köpa en ny tv till vardagsrummet, då vår 18 år gamla 34" Sony börjar bli riktigt riktigt gammal och seg. Varje gång man stänger av den smäller den till, haha! Efter besök i varje hem- och elektronikbutik köpte vi en Sony 40" LCD Full HD-tv. Det roliga är att från att inte ha kunnat något om LCD-tv har man nu lärt sig alla olika benämningar och grejer som de olika apparaterna kan innehålla. Kul med ny tv, men jag har faktiskt fäst mig vid vår gamla. Jag tror till och med att den är äldre än mig, så jag har ju praktiskt taget vuxit upp med den. Mitt tredje syskon.  





Kommentarer
Postat av: Mini

Snö? Vad trist! Det är liksom april :)

Anta min utmaning tjejen!

Postat av: Tomas

Hej Samunia

Du har nog rätt angående Anders Zorn relateringen, efter att jag tittat på några bilder av honom. Skönt att få lite mothugg.

2007-04-09 @ 18:40:52
URL: http://mycutwalk.blogg.se
Postat av: Mini

Lät fint! :D

2007-04-09 @ 19:00:10
URL: http://www.carolinelundh.blogg.se
Postat av: Tomas

Jag gillar också Anders Zorn, kanske det var därför hans namn poppade upp när jag skrev inlägget. Men jag menade nog inte mothugg precis utan snarare att det var roligt att få lite kritik (om det nu inte är samma sak).

2007-04-09 @ 19:37:38
URL: http://mycutwalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback