Segis

Är så seg och trött. Orkar inte göra nåt. Inte ens sitta på en stol och glo in i väggen. Blä.

Ön 2008

Jag var där. Riktigt härligt. Tänk frisk sommarvind, sol, musik på stranden, lägereld, havsbrus, saltvatten och en massa glada människor! Synd bara att man glömde kameran... Trots min förkylning klarade jag mig faktiskt ganska bra. Jag vågade till och med bada i det iskalla vattnet. Mycket härligt. Sen att jag har en sådär underbart härlig växelröst idag är en annan femma. Lite strepsils så blir det bra.

Och idag är man tillbaka på jobbet. Känns som att jag skulle behöva två dagar bara för att vila upp mig, men istället måste jag jobba nu måndag och tisdag. Inte roligt. Och nu ska jag sluta klaga.

Skepp o'hoj!

Så var man tillbaka till de surrande datorerna och den (nästan) eviga tystnaden i receptiondisken på mitt jobb. Jobbar idag och sedan på måndag och tisdag innan jag om knappt två veckor ska jobba tre hela veckor. Inte roligt. Jag kommer hinna ruttna och dö under de tre veckorna. Eller få huvudet sprängt av det surrande ljudet. Eller sova mig till döds med öppna ögon. Pjuh, stör mig lite på mig själv just nu som klagar på jobbet när jag iallafall har ett jobb. Tänk på alla stackars ungdomar som också vill ha sommarjobb men tyvärr får nöja sig med att vara utan. Inte bra. Inte klaga. Ska sluta. Fy.

Något som jag dock kan se fram emot i molnet av irriterande frekvenser är att det om fyra timmar äntligen bär av till Ön 2008! Folk har verkligen pratat om det jättelänge nu, och jag har till och med bestämt mig för att åka trots att jag precis har blivit förkyld. Men lite förkylning, halstabletter, regn och 10 grader på natten har väl ingen dött av. I värsta fall får jag lunginflammation. Inte så farligt. Tyckte min bror gav mig så bra råd igår. Efter att alla hade sagt åt mig att stanna hemma och kurera mig, just för att inte få lunginflammation och dö, sa min kära filosofiske broder: "Gå på känslan före förnuftet". Mycket fint sagt. Mycket bra pris. (Trots att känslan i halsen inte är den härligaste.)

Vi ses på en öde ö i Stockholms skärgård!

Napp x2

Gårdagen var nog en av de lugnaste jag haft under sommaren. Efter att ha skjutsat Mattias till Barkarby på cykel, som enligt mig gick mycket bra, var det planerat att endast göra ingenting. I mitt fall innebär det att laga god mat, titta på tv och i gårdagens fall att fiska! Så hela famlijen begav sig till Görväln och slängde i metspöna i vattnet. Det var ett ganska så dåligt fiskeställe, men ändå lyckades jag få två fina aborrar. Känner mig stolt. Dock hoppas jag att nästa fisketur resulterar i några fler firrar.

Senare på kvällen såg jag Transformers. Måste säga att jag inte brukar tycka om såna filmer, men den var ju faktiskt riktigt cool!

Och idag är jag sugen på att läsa. Har börjat lite på en bok som heter, och handlar om Alexander II av Edvard Radzinskij. Det är samma författare som skrev boken om Rasputin som jag läste för några år sedan. Mycket bra bok om, enligt mig, en av världens genom tiderna mest fascinerande person. Läs den!

En fransk helg

Kära Erik flyttar tillbaka till sin familj i Älmhult nu i en månad och därför hade han en liten utflyttningsfest (med en gnutta födelsedagsfest) hemma hos sig på Lappis i lördags. Temat var självklart Frankrike. Så folk tog på sig sina baskrar och randiga tröjor, tog en flaska champagne under ena armen och en baguette under andra och begav sig till Erich. Till musiken av Karla Bruno, Edith Piaf och Yelle satt vi ute på gården och hade det ypperligt trevligt, medan vi mumsade på de franska delikatesserna som stod serverade. Kul var det också att träffa några ansikten från skolan som man inte sett på ett tag nu under sommaren. Senare när allt förflyttades till korridoren träffade vi även den nyinflyttade polacken. Stackarn hade köpt snus och undrade hur man gjorde med det. Min kära snusexpert Matte var genast pigg på att visa hur man gjorde. Trots varningar från mig har nu polacken börjat snusa. Inte bra.

Lågtryck?

Har varit lite nere de två senaste dagarna. Det blev heller inte så mycket bättre när jag skulle åka hem från Matte igår med pendeln och den tvärbromsade precis efter Solvalla. Olycka. Förmodligen någon eller några personer som blev påkörda. I över en timme satt vid fast på tåget så att räddningstjänsten kunde komma och ta hand om situationen. Otäckt. Det blev man ju inte så värst mycket piggare av. Så idag har jag bara slappat och hoppas på att gå och fiska med pappa ikväll. Om det inte fortsätter regna. Det ser dock ut att kunna falla lite till. Annars blir det väl att krypa ner i en fotölj och läsa klart Onåd. Mycket mysigt.

BLÄ

BLÄÄÄÄ!!

Sammanfattning från Arvikafestivalen 2008

Äntligen hemkommen från Arvikafestivalen. Har varit grymt kul och är så glad att jag i sista sekund faktiskt bestämde mig för att följa med. Vädret var kalas hela festivlen förutom under lördagen då vädergudarna helt plötsligt bestämde sig för att jävlas med oss och braka ner världens regn över oss stackars campingbor. Tio centimeter regn och helt blöta tält på grund av oss slarviga som inte stängde igen tälten noga innan vi begav oss in till Arvika stad. Kan säga att det sannerligen blev en lång och kall natt. Tur att man hade en isbjörn bredvid som man kunde kura in sig hos. Tycker lite mer synd om Erik och Danne vars tält förvandlades till poolar. Dock riktigt sådär festivalcoola poolar. Annars har vädret varit kanon och alla har såklart beklagat sig över den stekheta värmen.

Skönt folk på campingen, skönt folk i vårt camp, oskönt folk från Göteborg i campet bredvid, sköna band, skön stämning, helt enkelt en störtskön festival!

Bäst var nog den coolaste av de alla - Robyn - som gav gärnet och en helgrym spelning! I topp låg även The Kooks, Interpol, Death Cab for Cutie och Kent.

Min första festival översteg helt klart mina förväntningar. Jag fick till och med shakea loss till Johnossi hos några norrmän! I samma camp lyckades jag också övertyga en liten söt tjej om att man kan bli arkitekt fastän man tycker lådformade kalla hus är fula och opersonliga. Känner mig stolt som förmodligen har värvat ännu en arkitekt!

Hemvägen blev nog den flummigaste någonsin. I två timmar i slutet av resan satt vi i sällskapet och lekte "byt ut ett ord i en filmtitel till bajs"-leken. Resultat? = Mannen som kunde bajsa med hästar, Black bajs down, Mannen med bajsmasken, Bajs by me osv. Bajskul tyckte vi längst bak i bussen plus fyra tjejer framför oss som i början diskret försökte skymma sina skratt men till slut satt och gapskrattade även de.

Avslutar min sammanfattning med att säga som Axel: Mycket bra pris!