Skepp o'hoj!

Så var man tillbaka till de surrande datorerna och den (nästan) eviga tystnaden i receptiondisken på mitt jobb. Jobbar idag och sedan på måndag och tisdag innan jag om knappt två veckor ska jobba tre hela veckor. Inte roligt. Jag kommer hinna ruttna och dö under de tre veckorna. Eller få huvudet sprängt av det surrande ljudet. Eller sova mig till döds med öppna ögon. Pjuh, stör mig lite på mig själv just nu som klagar på jobbet när jag iallafall har ett jobb. Tänk på alla stackars ungdomar som också vill ha sommarjobb men tyvärr får nöja sig med att vara utan. Inte bra. Inte klaga. Ska sluta. Fy.

Något som jag dock kan se fram emot i molnet av irriterande frekvenser är att det om fyra timmar äntligen bär av till Ön 2008! Folk har verkligen pratat om det jättelänge nu, och jag har till och med bestämt mig för att åka trots att jag precis har blivit förkyld. Men lite förkylning, halstabletter, regn och 10 grader på natten har väl ingen dött av. I värsta fall får jag lunginflammation. Inte så farligt. Tyckte min bror gav mig så bra råd igår. Efter att alla hade sagt åt mig att stanna hemma och kurera mig, just för att inte få lunginflammation och dö, sa min kära filosofiske broder: "Gå på känslan före förnuftet". Mycket fint sagt. Mycket bra pris. (Trots att känslan i halsen inte är den härligaste.)

Vi ses på en öde ö i Stockholms skärgård!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hihi så bra =)

Postat av: elin.e

SVAR: exakt, det är just vad man vill ah då man ser dessa underfina bilder..

2008-07-18 @ 16:32:35
URL: http://elineeriksson.blogg.se/
Postat av: Jonte

Yes, visst är det. :)

2008-07-19 @ 12:04:01
URL: http://jonashilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback