"Breda höfter"

Mode som jag älskar sitter jag och läser i polska Glamour när jag stöter på en sida med massa kända kvinnor iklädda Hérve Léger-klänningar. Jag hoppar med blicken från den ena till den andra vackra kreationen när jag plötsligt ser en liten text under ett stort rött NIE! (nej på polska). Då menar den polska Glamour-redaktionen att Hérve Léger-klänningen kräver en perfekt figur och inte lämpar sig för kvinnor med lite bredare höfter - som Mischa Barton. Pulsen stiger snabbt, andningen blir intensivare och en ilska börjar bubbla inombords. Hur fasen kan unga flickor inte tänka på vikten om en skönhetstidning som förespråkar att man ska vara nöjd med sig själv blablabla skriver att en viss klänning inte passar på en av världens mest perfekta kvinnor med den ideala kroppen?! Eller skriver de så bara för att ha något negativt att skriva och verka lite modesmarta, när de i själva verket bara skriver en massa blaj?

Funderar på att bojkotta Glamour framöver.


Mischa Barton och Rachel Bilson. Enligt Glamour är Rachel tillräckligt smal för
klänningen. Enligt mig ser Mischas "breda höfter" bättre ut i formen. Man ska ju inte se ut som en 7-åring...

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback