Känner mig genast mer allmänbildad

Sitter på jobbet igen. Det är helt dött. Mina två datorer surrar och tangentbordet klickar nu när jag skriver. Utöver det - nada. Lite då och då kommer någon medarbetare förbi och kastar ett leende eller kommenterar det ruskiga vädret. Sitter här helt ensam och uttråkad. Konstigt nog har jag inte en enda gång nu när jag har jobbat kikat i mina två romaner som ligger på skrivbordet. Kanske dags att börja läsa.

Detta har jag dock hunnit med:

- läsa lite förra veckans SvD

- löst korsord (eller iallafall försökt lösa de)

- löst sudoku (och klarat alla utom ett!)

- lärt mig två nya ordspråk (ligga något i fatet, black om foten)

- lärt mig vad växel heter på engelska (telephone exchange eller switchboard)

- lärt mig att Burundi är ett land i Afrika där man talar kirundi och att landet tillsammans med Rwanda var med om folkmordet på Hutufolket på 90-talet

- äntligen lärt mig vad FRA egentligen står för = Försvarets radioanstalt

Alltså enligt mig en ganska givande arbetsvecka. Känner mig genast mer allmänbildad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback