Nyfiken orkidéblomma tittar fram

image137
För en tid sedan skapade jag kategorin Vackra fotografier, men tråkigt nog rymmer katergorin än så länge endast en bild. Så nu tänkte jag ändra på det, dock får vi se hur mycket jag hinner fotografera själv, då jag sällan har tid till det. Detta är en bild som jag tog någon gång förra året. Motivet är en rosa miniorkidé på svart bakgrund. Det är just bakgrunden som jag har experimenterat med här. Jag tycker det är så snyggt med svart bakgrund och har alltid undrat hur man ska få till den. Framkallar man i mörkrum räcker det att man har en relativt mörk bakgrund som man sedan får helt svart genom att skruva upp kontrasterna. Med digitala bilder är det inte lika enkelt. Det kanske låter lite roligt, men jag har faktiskt använt mig av en svart tröja som bakgrund. Och titta, det funkar!   

Kommentarer
Postat av: emma

jag älskar orkidéblommor =)

Postat av: Marie

den va fin =)
Så skönt med massa vårtecken!! =)

2007-03-13 @ 18:15:03
URL: http://dancetilyoudrop.blogg.se/
Postat av: Samunia

Emma: Ja, orkidéer är också en av mina favoriter!
Marie: Tack!=)

2007-03-14 @ 17:34:09
URL: http://samunia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback